vardag

Här bloggas det inte så flitigt. Man kan säga att vi har fullt upp. Skola, träning, jobb (ok, jag jobbar inte, bara petra och josefin) flängande, utgång och sol. Livet är bra nu, Jag trivs. Igår såg jag och Ulrika på den vita massajen, då böjrade jag längta till afrika igen. Kontinenten som jag älskar och älskar att hata. Det var i filmen en scen där  de åkte genom det kenyanska landskapet, människor går, bussen är proppfull och överlastad. En vit människa tillsammans med många kenyaner. Den vita hamnar snabbt i centrum, alla skrattar, hon förstår ingenting, men hon älskar det. Då högg det till lite extra i afrika-hjärtat. 

Jag vill också vara en mzungu, en ferenji, en viting. Jag vill svettas i en buss. Jag vill leva i ett land där det största problemet inte är om jag har nya kläder att ha på mig imorgon. Jag vill gå på shiromeda, dricka juice hos fruktkillarna, hälsa på muslimerna i affären bredvid, jag vill försöka förklara varför jag "har varit försvunnen". Jag vill mötas av springande barn och massa kramar. jag vill åka ut till stadium och hänga med 20 gatukillar. Bli matad med "left-overs" från en restaurang. 

Men; Umeå är fint trots allt. 
Fast idag är jag nervös

Peace!
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0