valborg

Tenta avklarad, tror med bestämdhet att den gick bra. Vårens första mjukglass igår, satt på torget och lapade sol. Gårdagskvällen blev det grillning på balkongen, eller ok grillen fungerade inte så det blev att steka vår mat, men gott. Sen vidare till scharinska som vi hört mycket om men aldrig besökt. Det var.. annorlunda. Rätt så trevligt ställe ändå men musiken hade de kunat göra någonting åt. Träffade glada människor, surrade en hel del, hann bli lite sura på dryga människor. Men allt som allt var det trevligt.

Idag; sol. Skönt. Ulrika kom hit vid lunch, sallad och glass på balkongen där resten av dagen har spenderats. I bikini. Men en filt över benen. Lite bruna har vi blivit och surrat har vi hunnit. Utan dess like. Alltid trevligt.

För övrigt har jag än en gång konstaterat ett ställe jag trivs att sova på. Utomhus, under filt/handduk när solen steker. Och så vaknar man med solen i ansiktet. Grymt. Det ägnade jag min morgon åt. På balkongen. Mitt nya favoritrum. Hoppas bara på lika fint väder resten av helgen!

Måste erkänna att det är lite tomt här hemma utan Petra och Josefin. Snart kommer Petra hem i alla fall. Det blir skoj!
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0