The City

Jag och min vän Ulrika har pratat nu ett tag om att ta en sista minuten i veckan, åka tillturkiet och vända mage och rygg insmorda med kokosolja. Men så igår fick vi nys om andra biljetter. Så iviriga lämnade vi föreläsningen i rasten, cyklade i racerfart till ålidhem och bokade en resa till New York! Jajjamen, 6 juni s sätter vi oss på malaysian air och flyger till newark. Sen lär det bli 6 intensiva dagar over there, vi ska turista, se allt man måste se och bara vara lediga. Grymt. Jag har aldrig längtat till NY eller till USA för den delen, men det känns fantastiskt spännande och roligt. Frågan är bara hur vi ska hinna med allt? 

*Statue of Liberty
*Times Square
*Ground Zero
*Coney Island
*Soho
*Empire State Building
*The met (eller något annat kulturellt)
*Chinatown
*Harlem
*Mat
*Central Park
*Macy's

...

ja, listan kan göras lång på vad man borde och vill göra. Jag skulle gärna åka till en kyrka och lyssna på lite gospel också. Vi får väl se..

De sista veckorna i skolan känns genast lite lättare!


/Fanny

Och just det; GRATTIS Emma till jobbet, det är du värd! Det kommer bli strålande!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Far till en kyrka i Harlem om du vill lyssna på Gospel, finns en jätte fin som jag inte kommer ihåg namnet på just nu men är riktigt fint och stort med mycket typisk gospel!

2009-05-19 @ 11:37:56
Postat av: Patte

Skippa Empirestate , lr glid förbi bara..

Ta er upp i "top of the rock" sjukt mycket bättre utsikt och allt.

2009-05-25 @ 01:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0