Konstaterande så här på vårkanten

I helgen är jag hemma i Piteå när jag är ledig inågra fler dagar i streck. Igår var det varit riktigt varmt, jag spenderade morgonen på altanen i bikini. På eftermiddagen åkte jag med mamma till stan. Det var en upplevelse. Jag ser mig inte själv som modemedveten eller en sådan som bryr sig så mycket om vad folk har på sig; men jag kan ändå konstatera att när sommaren kommer så kommer de allra fulaste klädkombinationerna fram. Folk verkar tappa alla hämningar om vad man går ut i och vad man faktiskt bara har på sig hemma, här kommer en lista på vad jag tycker är helt galet fult eller bara opassande. helt enkelt BIG NO till dessa kläder:

*Sockar i sandaler, sjukt fult. Klassiker

* Shorts, på både män och kvinnor. Short är ok hemma eller på stranden, MEN inte annars. Oavsett ålder.

*Foppatofflor, sjukt fula plastskor, det funkar på ett jobb, det funkar nör man ska kratta gräsmattan. Men de är fula, de är inte speciellt sköna och framflörallt är de sjukt töntiga

*Mjukisbyxor, har blivit rätt inne, man har det på stan när man vill se slap ut eller för att de helt enkelt är sköna. NEJ, mjukisbyor har man hemma, när man åker och tränar och ibland en söndag kan man ha dem när man går till ICA (OBS, detta är verkligen undantag) Mjukisbyxor är fult och man ser inte riktigt klok ut

*Uppdragna sockar(om man är barbent behöver väl man inte dra upp sockarna så långt det går?

*Urringade linnen och korta kjolar. Tillsammans alltså. Jag tycker absolut det kan vara fint med en relativt kort kjol (men tänk på om det faktiskt är varmt) eller ett linne som är rätt så urringat; men inte TILLSAMMANS, förskräckligt

*Bar överkropp / bikini - detta har man på stranden, hemma eller möjligtvis om man äter lunch på en stranrestaurang, men man går inte omkring i bar överkropp på stan eller in i en matvaruaffär, det är äckligt!

Japp.. det var bara någr av mina konstateranden, förlåt om jag trampat på nåns tår angående era sommarkläder.
Ha det fint!
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0