Vissa saker ska inte kombineras

Det finns vissa saker som man inte ska kombinera. Jag tänker främst på saker man äter som verkligen INTE PASSAR ihop. Klassiskern att borsta tänderna och sen dricka juice. En annan skräck är kaffe och apelsin. Med detta i bakhuvudet borde jag ha förstått att min frukostkombination för dagen inte skulle passa så bra ihop, men icke. Jag gjorde en smoothie med jordgubb, vaniljyoghurt och apelsinjuice. Och så en stor kopp kaffe. Smoothien gjorde att kaffet smakade skit. Men jag ville ju inte missa kaffet, så jag drack min smoothie, drack massa vatten och sköljde munnen sen kunde jag njuta av kaffet.

Förövrigt är det sant, jag drack smoothie till frukost! Jag har i hela mitt liv bara och endast velat ha mackor på morgonen (och vilken övrig tid på dygnet annars för den delen, jag har nog kunnat leva på bara mackor i 22 år) Men nu i vår har det hänt något, jag är inte så sugen på mackor något mer, jag äter yoghurt till frukost. Så idag var det smoohie. Gott, gott. 

Nu väntar mina skolböcker på mig. Måste nog ta en funderare på vad som händer med världsmarnadspriserna om vi har externa effekter utav nedsmutsning. Eller kanske köra en Cost-Benefit analys av hur mycket det skulle kosta att bygga om e4-an till Kolbäcksvägen, säg på en sådär 50-års period. Det är det jag sysslar med mest hela tiden.

Sen innan skolan; en promenad ute i VÅREN!

------------
Smoothie, ett stort glas

1 dl vaniljyoghurt
1 dl apelsinjucie
3 jordgubbar

Blanda allt med mixerstav och drick! Gott och enkelt. Och det fantastiska är att det går att variera i all oändlighet. Man tar det man har hemma. En annan hit som jag testade igår är 1 dl vaniljyoghurt, 1 dl mjölk, 3 jordgubbar och 2 msk blåbärssylt.

------------

/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0