P och J:s städfirma AB

Nej, vi känner inte av lågkonjukturen i vårt aktiebolag.

Mina kära vänner, idag har det varit en sådan dag som man borde ha minst fyra-fem-sex-sju gånger i månaden, men kanske beroende på boende då naturligtvis!

Det har fejats, skrubbats, vaskats, tvättats och tillochmed toalettväggarna skiner som aldrig förr! Kaj (vår hyresvärd) skulle få tårar i ögonen om han ser hur bra vi vårdar hans bebis (lägenhet). Josefin fick för sig att börja putsa fönstrena men där sa jag stopp! Våren måste nog bli lite mer påtaglig..

Vi började vår städning med att börja rensa ut garderoben i hallen. Jag illustrerar:

För övrigt måste jag bekänna att tre nya skopar (inhandlade inom tre dagar) är med och slåss om utrymme i hallen.
Men, vi gick ner med lådan som syns mitt i bilden full med skor.

Nu, sitter jag, drar en suck av lättnad att vi genomförde vår rockad, och om Fanny läser detta, som just nu är på "semester" i huvudstaden: WE DID IT! Och vi gick ner till förrådet med några av dina par skor, du kanske får rockadera tillbaka lite skor när du kommer hem:P

Så här nöjda, slitna och tillfredsställda är jag och Josse just nu:

Jag gillar Josses tisha! (mammalexikon: t-shirt)

Vi har även tillbringat tre timmar av och till i tvättstugan! Jag märkte att kläderna började sina i garderoben, och märkligt nog hade jag ett ganska stort tvättberg.. Josses tvättberg var inte så pjåkigt det heller.

Nu ska vi se Killinggänget på Grand och bara njuta av bästhumorn!
Tjing!
/P

Förresten, detta var vår "måndags-student-fattig-middag":

Sparris inlindad i bacon
Marinerad oxfilé
Pottisgratäng
Tzatziki och en snabb ihopslängd sallad med fetaost och olivolja

Kommentarer
Postat av: Sara

Kika gärna in på min blogg och svara på dagens fråga =)

2009-03-31 @ 23:04:37
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: Emma

Snyggt jobbat tjejer! Jag vet att Fanny är stolt =)

2009-04-01 @ 03:25:49
URL: http://emmabogren.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Linnea

haha härligt brudar.

Men ni kan fortfarande slänga er i väggen när det gäller skomängd. Ni har fortfarande en lång väg att vandra innan ni kommer till vår mängd, och fler kommer det att bli! :)



Ps, josse du kan få komma och tvätta våra fönster!

2009-04-01 @ 19:57:34
URL: http://linnealindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0