En lördag

Den klassiska studentlördagen: En lördag för studenter tror jag att många utomstående skulle tro består av följande:
14: Uppvakning, frukost/lunch med det som finns hemma; idag vart det vatten och knäckebröd utan pålägg
14-18 Tv, tv, Facebook, msn
18-19 Lyxmiddag; Nudlar, lördagen till ära med köttbuljong i vattnet
20- ? Fest, utgång, taxi hem

MEN

Detta kan jag starkt dementera. I en fyra för tre har i alla fall två av kollektivmedlemmarna haft en helt annan dag:
8: Uppstigning; frukost bestående av bröd med ost och gurka, kaffe.
8-10: Packning av väska, dator, kollegieblock. Matlådor plockas fram ur frysen.
10-12: Plugg i Lindellhallen. Kurvor ritas, kaffe dricks
12-12.30 Lunch, medhavd matlåda. Rester från fredagsmiddagen; klyftpotatis, fläskfilé och bea
12.30-16 Fortsatt plugg; kaffepaus men mycket effektiv
16-18: Rappportskrivande vid köksbordet, förberedning av maten. Pajskal bakas och förgräddas, egen tacopaj vankas
18: Tacopaj. Resterna läggs upp i 6 matlådor.
19.30: Liten utflykt med bilen för att köpa lördagsgodis-
20-21.30: Robinson, godisätande
21.30: Lite mer plugg innan vi kan kosntatera att "det är ju en dag imorgon också"

Jajjamen, det var våran dag. Vissa tycker att vi hade lite pensionärsvarning. Men jag måste erkänna att det har varit en bra dga. Vi har hunnit umgås med olika människor, vi har hunnit förbereda tenta och rapporter. Vi har matlådor till imorgon och jag kommer inte behöva sovmorgon. Skönt!

Nä, nu är klockan alldeles för mycket, nu väntar min säng
/Fanny


Kommentarer
Postat av: Mirry

Anmäl dig till Veckans blogg och var med och tävla om en länkning!



Spana in vår söta blogg och anmäl!



www.arntyochmirry.se

2009-03-29 @ 19:51:48
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0