Dagens

Dagens plus: SALSA, helt utan tvekan en av veckans höjdpunkter, jag verkligen älskar att få åka till den svettluktande källarlokalen och dansa under 90 minuter. Nästa vecka är det avslutning, men då blir det ännu en kurs. Yes!

Dagens minus: Dels huvudvärken som är DEN värsta på länge, jag ahr aldrig lidit av migrän (som Josefin gjort) men idag undrar jag vad det är med mig, huvudet spränger och inga tabletter hjälper. Nu väntar säng och sova för att förhoppnignsvis bli bättre. Det andra minuset är den tillfälliga svackan i studiemotivationen, allt gick dåligt idag, allt var svårt. Men efter att ha läst lite i nobelpristagaren Krugman så lossnade något, så nu blev helt plötsligt neken ett plus igen.

Dagens fundering: När blir det vår? Jag är less, less, less  på all snö. I Etiopien har jag hela tiden sagt att jag saknar vinter och snö. Men nu är det kosntaterat, jag gillar inte vinter, jag gillar sommar. Punkt.

Dagens saknad: Etiopien, som alltid. Idag saknar jag mina tjejer mest. Galna skrik och mycket kärlek.

Dagens (ja, vaddå?): Kollektivet en fyra för tre är en ungdomsgård. Här spelas yatzy, dricks te och äter bullar. Här kommer det och går folk mest hela tiden. Skratt och tv. Prat och plötsligt påkomna aktiviteter.

Morgondagens uppgifter: Plugga, städa rummet (ev. garderoben), volleyboll och kanske något mer på iksu.

Helgens bravader: Hem till Piteå igen, träffa Sandra, Emma och familj.

Nuets uppgift: Gå och lägga sig, huvudvärken ska bort.

/Fanny


Kommentarer
Postat av: Christina

Migränliknande huvudvärk botas enklast med Acitylsalisylsyra (Treo, Magnecyl el dyl). Alvedon och Ipren hjälper oftast inte.

2009-03-12 @ 07:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0