Dagens andra..

.. recept bjuder jag på här. När lunchen skulle lagas idag var jag rätt tom på idéer, inte heller så hungrig eftersom jag de senaste dagarna har haft oroväckande ont i magen igen. Så då kom jag på vad jag brukar äta i etiopien då jag har ont i magen; morotspasta. Efter en check att alla ingredienser fanns hemma så lagade jag det. Maten gick lätt ner, nu återstår väl bara och se hur magen mår..

-----
Morotspasta 1port.
1 liten gul lök
1 morot
1port spagetthi
1 tskd pesto (pesto brukar jag inte ha i etiopien men gott blev det.)
Olivolja
Salt
Peppar

Börja med att sätta på pastavattnet, hacka lök och skala moroten. Använd sedan skalaren för att "skiva" moroten. Stek detta i olivolja, salta och peppra. När pastan är klar blanda i pesto och så på med morots-lök-blandningen. 
Klart!
--------------

Nu är det dags för skola
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0