Aktiv dag

Idag har jag hunnit med mycket, jag har varit ledig hela dagen. Lediga dagar brukar i mitt fall betyda sovmorgon, tv-tittande, middagssovande och allmänt slappande. Idag var det inte en sån dag. Jag gick upp vid åtta, åt frukost, pluggade till tolv (inga pauser heller!) Sen städade jag mitt rum och min toa. När jag ändå höll på städade jag resten av lägenheten också! Sen bytte jag gardiner i mitt rum. Hittills har jag haft bruna fransgardiner, men nu tyckte jag det var dags för mer vår. Så vita gardiner från indiska, inte heller panel som jag är dödligt less på. Mamma har alltid haft poblem med gardiner och uppsättningar, är det vuxenpoäng när jag nu förstår henne?

Efter städningen blev det plugg innan jag knatade till iksu för beachvolley och simning. Wok till middag och så det obligatoriska partierna yatzy..

På tal om det här med vuxenpoäng, på vissa plan märks det verkligen att man börjar komma upp i åren. När vi var hemma i piteå förra helgen var jag och josefin och fikade med nyblivna mamman Lina. Vi pratade om let's dance, melodifestivalen och städning. Jajjamen, städning är ett ständigt diskuterat ämne, äntligen förstår jag varför man måste dammsuga fler än en gång i veckan.


Nu är det bara att vänta på sommar så man får spela lite volley ute..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0