Nostalgi

För er som inte har hört talas om Euskefeuret  så är det ett Piteband med bl.a. Ronny Eriksson.  Detta var mina absoluta idoler som liten, skivan Bondångestsånger snurrade varje fredagskväll när vi hade myskväll hemma.  Till middag skulle ja äta havregrynsgröt (favorit maten) sen så skulle vi grilla korv i vår öppna spis och jag och Fanny skulle dansa till denna skiva. Då var det en perfekt fredagskväll. 

Petra laddade hem denna skiva här om dagen, och 15 år senare tycker jag att den är lika bra.  Blir som nostalgis på något vis när man hör dessa låtar som var på den skivan. Texterna sitter ännu ingrott, så de är bara att sjunga med. För er som inte har hört detta band tycker jag verkligen att ni borde göra det!


Helgen är inte så planerad ännu. Fanny lämnar mig och Petra själva i helgen så vi får väl se om vi kan underhålla oss på egen hand. Men det ska nog inte vara några större problem det.  Nu väntar jag bara på att damerna ska komma hem så vi äntligen kan få lite mat i detta hushåll. Gröt är ju gott, men hade varit trevligt att äta något annat med nån gång.



/Josse


Kommentarer
Postat av: Sara

hahahaha... jag vet inte riktigt om jag kan instämma i detta! nordman knäcker fetare alltså!

2009-01-25 @ 12:00:08
URL: http://fruhjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0