Barn i Etiopien

Fick ett tips från mamma om ett program i P1 om barn i etiopien. Det var om wsg, organisationen där jag jobbat. Ett bra program som jag rekommenderar att ni lyssnar på. Det var ett fint reportage. Och även om jag är lite partisk eftersom både Gizachew och Tariku som pratar är vänner till mig. Men det var fint! och arbetet är fantastiskt! 

Läs om det på: http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=787
Lyssna igen: http://www.sr.se/cgi-bin/p1/kanalarkiv.asp?ProgramId=787&NrOfDaysInArchive=30

Etiopien är mitt andra hemland. När jag landar på Bole så känner jag mig hemma. Jag älskar mycket i Etiopien, men samtidigt hatar jag det. Jag trivs fantastiskt bra i Umeå och jag tycker till och med att Nationalekonomi är roligt, men jag saknar Etiopien. Varje dag. Så kommer det nog alltid att vara


Barn är barn, överallt

Men nu är vi i Umeå, ikväll blir det fläskfilémiddag och så får jag se vad det är för något de andra har hittat på för min födelsedag.

Ha en fin helg!
/Fanny





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0