Året som gått..

Inspirerad av Ida bjuder även jag idag på ett "året som gått" inlägg så här efter min kvällstentan (som förövrigt var otroligt lätt, hmm bara jag itne säger för mycket nu..) nåväl tillbaka till det jag skulle blogga om idag:

Januari:
Nyårsafton spenderades i Addis, middag på japansk restaurang innan jag gick och lade mig vid nio.. Månaden fortsatte med jobb i Addis innan vi satte oss på planet till Tanzania och Zanzibar. Sol, snorkling, kubb och bikinin togs inte av på hela veckan



Februari:
Månaden började med födelsedag och safari, sedan vidare till Uganda som var helt galet. Där raftade jag och Johanna i nilen och vi åkte på äventyr till världens minsta afrikanska by. Men resandet tog på och vi var alla fem glada när vi anlände hem till Addis


Mars/April:
Sista månaderna i Addis, jobb i skola, njuta av livet. Säga hejdå. Här anlände även mina kära vänner Elin och Julia så vi hittade på många äventyr i Etiopien. Det stående citatet för den här tiden var: "De där tjejerna, de skrattar mycket" Skratt, skratt, skratt. Och många tårar. Här jobbade jag även med "mina" tjejer, 6 före detta prostituerade tjejer i Addis, s fina och så mycket kärlek



Maj:
En sväng som ledare till Taize i frankrike, lugn och ro, påfyllnad. Sedan tre intensiva veckor i sommarvarmt skåne på Glimåkra. Bad i havet, sena nätter och offantliga mängder av te

Sommaren:
Ett konfaläger i Stengungsund där jag njöt på Liseberg på Liseberg. Sen jobb, jobb, jobb på Kvantum. Några få soldagar, men inga fler bad blev det. Ledig en vecka i augusti då jag åkte till ö-vik för tejp. Hade rättvist café och träffade många jag tycker om. Mycket.

Hösten:
Ny stad, ny på skola. Statsvetenskap var inte som jag trodde, men roligare än jag kunnat ana. Har pendlat mellan att hata min klass och numera faktiskt tycka den är riktigt bra. Skolan har gått bra och jag trivs. IKSU har besökts mer och mindre flitigt. Salsa dansas och jag trivs.

December:
Efter en vecka hemma i Piteå med julfirande avslutade vi året där jag började det. Addis Abeba. Semester och hur fint som helst! Nyårsafton bjöd på middag i strömlös restaurang. Enda anledningen till att vi orkade vara uppe till tolvslaget var att min stege till min övervåningssäng gled ner så jag rasade i golvet. Ett sår på benet blev skadan. 



Det var det.. Det var mitt år. Det nya har hittills börjat bra. Lite ont i magen har jag som alltid efter ha varit i Etiopien, men det går över. På måndag börjar nationalekonomi. Nya äventyr, nya minnen..



Kommentarer
Postat av: Ida

Fint skrivet! Vad du har upplevt mycket du Fanny! Vi ses imorgon va, framför singstar ;)

2009-01-17 @ 00:58:56
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Christina

Etiopien, Tanzania, Zanzibar, Frankrike, Glimåkra, Stenungsund, Piteå, Skellefteå, Ö-vik, Umeå och slutligen Etiopien igen. Tur att en fattig student har kunnat se sig omkring lite i vida världen. Risken är ju annars stor att bli insnöad.

2009-01-18 @ 18:56:16
Postat av: Sara

det verkar riktigt häfrigt att vara en sån globetrotter! lite avundjsuk på att du varit i addis, måste jag säga!

2009-01-25 @ 12:03:46
URL: http://fruhjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0