VI SKA PÅ MELODI... WAIT FOR IT... FESTIVALEN

                    


Ja, ni läser rätt. Nu är det officiellt, även denna gång, att ett heltaggat gäng brudar ska till skellet och höra hur Måns och Amy m.fl. låter live. Måns skrev sms häromdagen att jag verkligen inte får missa hans framträdande, han ska nämnligen sjunga direkt till mig, så jag kände att då äre väl bäst att jag befinner mig på plats med brudarna;)

Dagen börjar med en lite praktik för fröken J Larsson, föreläsning för mig och Fröken F Larsson. Sen bäre av till Skellefteå och i Isladan väntar en trerättersmiddag, med b.la. marinerad hjortinnanlår. Hjort är hjort och hare är hare. Haha, J:s egna finurliga ordvits. Jag är verkligen svag för ordvitsar. Ja, tillbaka till ämnet.

Tänkte dra en liten kort presentation av deltagarna plus Måns då, fick ett hysteriskt telefonsamtal av han nyss, det är därför jag sitter här och skriver denna presentation av deltagarna. (Det är han själv som har skrivit sin del av pressen.) Han tyckte verkligen att vi måste promota honom i vår omåttligt populära blogg. Hey, vi har ändå haft som mest 48 individuella besökare på en dag (!).

Markoolio med Kärlekssång från mig
En lustig finne som egentligen är stockholmare. Har väl varit med mkt av min uppväxt iaf, alltfrån "ååh tvåtusen två, du är så på" till duetten med Linda Bentzing häromsommarn(?). Ja, men jag måste erkänna, han verkar vara en grann karl, trevlig och rolig. Ska bli kul att se han live!

Amy Diamond med It's My Life
Söt tjej. Duktig på att sjunga. Född -92. Pratade om henne idag faktiskt, i Hum-huset, hon borde verkligen göra en Robyn, försvinna ett tag från rampljuset och få bort "girl-next-door"-stämpeln, för att sedan starta ett skivbolag, bli miljonär, och sen göra en hejdundrande comeback!

Lili & Susie med Show me heaven

Lili & Susie, L&S, var en svensk popduo bestående av systrarna Lili och Susie Päivärinta. Systrarna hade stor framgång på de svenska hitlistorna från debuten år 1985 fram till 1993. (Källa Wikipedia.) Och det borde ha stannat där. Så säger ryktet iallafall.

Jennifer Brown med Never been here before

Okey, hon hade i slutet av 90-talet en stor hit med "Tuesday afternoon". Remember? Har en grym röst, (enligt hennes konkurrenter och kändis-vänner) meeen, jag tror inte hon tar sig till Globen. Tyvärr.

Lasse Lindh och bandet med Jag ska slåss i dina kvarter
När första tonerna till denna låt ljuder är det mingel utanför lokalen.

H.E.A.T med 1000 miles

H.E.A.T är ett svenskt hårdrocksband från Upplands Väsby som bildades 2007 när banden "Dream" och "Trading Fate" gick ihop.
De är signade av Peter Stormares skivbolag StormVox och släppte i april 2008 sin debutplatta "Heat" som blivit väl mottagen och fått bra recensioner, bland annat av Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Sydsvenska Dagbladet. Första veckan gick plattan upp på plats 36 på Sverigetopplistan. (Även denna text är från underbara Wikipedia)
Men ändå, Peter Stormare. Respekt.

Sist men definitivt inte minst, favorit tippade

Måns Zelmerlöw med Hope & Glory
Måns, Måns, Måns. Svärmorsdrömmen säger vissa, hjärtkrossare säger andra. Söt som socker. Sjunger som en Gud. JA, han skulle passa bra i vårat kollektiv som en slags motivationsförhöjande morot som delar ut kramar vid ett VG på tentor . (Och bara för den sakens skull behöver inte hela Ålidhem plinga på och  ubrista "jag fick vg på min tenta!" KIllar som tjejer!! )


Cookies n Beans med What If
Ett svenskt countryband med Frida Öhrn i spetsen. Tjejen som sjunger i "Oh Laura- release me". Ni vet, saab-reklamen. Tydligen så hade de en konsert i en källarlokal för deras nära och kära, och de övertygade CNB att satsa, så nu är det med i melodifestivalen! Festligt. Vet dock inte om jag gillar någon annan än Dolly när det kommer till country. Ja, naturligtvis Rednex, också men det sitter ju i ryggraden.

Så, nu har ni fått en liten presentation av alla deltagare!

Förresten, Mamma? Måns hälsar och frågar om din dotters hand? Visst är han en gentleman? ;)

Nu, mina vänner, är klockan allt för mycket, ska upp med tuppen imorgon! Måste ju få skönhetssömnen nu när man ska på "dejt" med Måns imorgon...

/P

Kommentarer
Postat av: I

ledsen P men Måns är uppbokad hela helgen med MIG!

2009-02-13 @ 00:51:58
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Haha roligaste inlägget alltså!!

men fattar inte att du har sjunkt så lågt till den dära Måns... blää

2009-02-25 @ 00:22:52
URL: http://cajsabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0