spanska


De senaste dagarna har det blivit mycket påtagligt hur mycket jag saknar att prata spanska. Jag lästa spanska från sjuan till tvåan på gymnasiet och kunde ganska mycket. Men sen, efter att ha varit i etiopien och mest pratat amarinja så har jag tappat nästan allt. Tråkigt men sant.

Så igår var jag och dansade salsa och vad kommer då om inte min absoluta favoritsalsalåt, se me olvido med gianmarco. Helt fantastisk låt och grymt kul att dansa till.




Redan igår började spanskasuget komma tillbaka. Sen idag så satt jag och Ulrika och föröskte räkna ut skattebördans fördelning på konsumenter och producenter uppe i Lindellhallen, då bordet bakom sitter en hel drös med spanjorer och tjattrar. Då önskade jag så att jag förstod.. Sen började vi prata om spansk musik och jag kom ihåg skivan jag köpte när vi var på klassresa till madrid i tvåan. David Bisbal, typ någon idolvinnare eller något sådant.. Smörigt, men i mitt tycke ändå ganska bra.. (Vet iaf att en läsare; elin håller med mig..)


Nu väntar dammsugning av mitt rum innan jag ska testa på afro-power dance på iksu. Spännande.
Dammsugningen lär ju hur som helst bli roligare när jag får nynna " Y cuando yo te ceo, no se lo que siento. Y cuando yo te tengo, me quemo por dentro. Y más y más de ti yo me enamoro. Tu eres lo que quiero. Tu eres mi tesero"


/Fanny




Kommentarer
Postat av: Elin

Ave maria caundo serás mia!!

nästan glömt bort försäljarens min när vi frågade efterskivan :)

2009-02-16 @ 08:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0