Söndagsbjudning!

Söndagen blev en ganska häftig tillställning till skillnad från lördagen må jag säga. Jag och Josefin hann dansa lindyhopp (stavas så?!), spanade efter räcken, storhandlade hos Daniel och Jocke (ICA MAXI - ägarna), bjuda på mat och tillochmed hann vi med en Beck-film att dregla till. (Gunvald, Gunvald!)

Herrskapet som bjöds på en utsökt tacomiddag med älgkött var Rolf och Erik. Erik var så pass het på älgen så vi andra ur arbetarklassen fick äta nötköttfärs! Iallafall, mycket hann diskuteras under middagen och det vi kom fram till var att Erik ska skriva en bok. "Streching och desserter". Han hade många dolda talanger som han visa upp till oss. Så boken hoppas ska finnas till hands i affärerna april 2010. Vi är alla spända på vad den kommer innehålla..

             

 

Måndagen är snart slut, dagarna går i rasande fart. På väg hem från VFU:n tog jag tag i att ringa upp till den arge mannen som sökt mig under dagen. Han var verkligen arg på att jag hade råkat parkera lite fel. Han kan inte ha mycket att göra, orka ta reda på nummer och sitta och ringa hela dagen. Arg som ett bi anländer jag hem, tänkte ta tag i att göra middag till tjejerna i och med att jag har varit i en liten koma de sista dagarna. Tyvärr han jag inte så långt. Klockan gick snabbare än jag jobbade så ja var tvungen iväg till Iksu. Och när jag kommer hem igen är maten i ugnen. Ett stort plus till Fanny. 

Imorgon väntar skridskor hela morgonen, börjar ångra att jag tog på mig att åka. Men men, det är bara att bita i det sura äpplet som min kära mor skulle ha sagt. Eller: - Se det som ett träningspass...

 

/Petra och Josse

 


Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!

Kul att mina små visdomsord har lagt sig på minnet!

2009-02-10 @ 08:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0