Receptet

Middagen blev strålande, jag hade bra med energi när jag åkte iväg och rullade höfter på salsan. Det är så roligt! Verkligen veckans höjdpunkt! Önskar bara att jag kunde mer. 

Så till receptet på vår eminenta (och lättlagade) middag:

-----------------------------------------------------
Pestolax med rotsaker. 3 port.

Du behöver:
6 potatisar
3 morötter
1 gul lök
1 paprika (röd är godast)
3 laxfiléer
1/2 burk pesto
fetaost

Gör så här:
Börja med att sätta på ugnen på 225 grader. Skala potatis och morötter, skär dem i små bitar. Hacka löken och paprikan. Blanda allt i en ugnsfast form, häll på lite olivolja och krydda med salt, peppar och och timjan. Stoppa in i ugnen medan du förbereder laxen.

Häll peston i en skål, blanda med mosad fetaost till en grön röra. Smörj ytterligare en ugnsfast form med smör, lägg i laxen och smeta på pestoröran. Stoppa även in laxen i ugnen och låt vara tills laxen är klar (kanske 20 minuter, max.) Ta ut laxen och låt eventuellt rotsaksblandningen gräddas helt klart.

Ät och njut!!


--------------------------------------------
Nu blir det tv-tittande och inget mer plugg för dagen. 
Både Josefin och Petra är på andra platser så jag passar på att njuta av tystnaden lite. Och så intar jag te med honung. Känner en oroväckande smärta i halsen..

/Fanny

Kommentarer
Postat av: Christina

Det här receptet ska jag testa!

2009-02-19 @ 08:06:26
Postat av: Elin

Du är inte ensam Christina!

2009-02-25 @ 19:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0