måndagmorgon

idag börjar jag en ny kurs på nationalekonomin, första föreläsningen klockan ett. det betyder alltså att jag hela morgonen kan slappa, läsa och inte behöva ha dåligt samvete att jag egentligen borde plugga Mycket skönt.

Gårdagen var en typisk söndag. Sovmorgon, frukost. Städade lägenheten (har blivit något av en tradition på söndagar) Sen gick jag till carlshem, det snöade och var lagom kallt vilket betydde att den korta promenaden blev härlig. På Carlshem gick jag till Carlskyrkan för att prata om Etiopien för en grupp som i Oktober åker dit på studieresa. Kul att prata och dela med sig om Etiopien, Fick frågan hur man hanterar all fattigdom när man kommer från välfärdssverige till världens 3e fattigaste land. Ja, hur gör man? Efter ett år i Etiopien kan jag fortfarande inte hantera det. 

När jag kom hem till Ålidhem igen fortsatte söndagen som de flesta söndagar. Josefin och Mikaela hade bakat bröd som vi åt tillsammans med soppa. Sen droppade folk in och vi såg på Beck, drack te och åt popcorn. jag gillar våra söndagar, folk kommer, de som är hos oss när vi ska äta middag äter med oss. Sen tränger vi ihop oss i soffan för att se på beck och skratta åt Gunvald. Sen är klockan vid elva och vi kör hem alla.


Som vi brukar säga: "Vem bär upp en rock som Gunvald?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0