"keep your hand down in lecture, no one cares"

hittade en grupp på det kära facebook med namnet som rubriken lyder. Passade oerhört bra måste jag konstatera. I varje grupp man kommer i (särskilt på universitetet har jag noterat) är det någon eller några som hela tiden ska avbryta föreläsaren genom att ställa frågor helt irrrelevanta för ämnet (eller som visar att denne inte läst det som skulle vara läst till dagen). Än värre är kanske är det när när någon svarar på retoriska frågor eller upprepar det som precis blivit sagt fast med andra ord. Mycket för att visa på sin egna kunskap. Har människor ett sådant behov av att hävda sig? "Här är jag, jag kan!"
När jag går på föreläsningar vill jag höra det föreläsaren har att säga, förstår jag inte allt, kan jag skriva upp det och kolla upp det. (Så klart, om man inte först det efter verkligen ha försökt kan man så klart fråga) 

Jag går inte på föreläsningar för att höra att andra förstår, jag går inte heller på föreläsningar för att någon ska kommentera det föreläsaren säger i allt och minsta detalj.

Jag blir så trött..

/Fanny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0