Välkomna till servicehemmet!

Kollektivet börjar mer och mer likna ett servicehem för pensionärer. Fredag kväll, klockan är halv elva och här är snart ingen vaken längre (ok, petra är ute på äventyr men resterande medlemmar har sedan länge börjat tänka på refreängen)

Fredagsmiddagen (hemgjorda biffar fyllda med fetaost) avnjöts i vardagsrummet medan så ska det låta stod på.
Vi tänkte ett tag åka och bowla men klockan blev så mycket och så kostade det dryga hundralappen per person ("Fanny, kommer du ihåg när det kostade 7 kr att spela i Piteå?" /J)

Efter middagen blev det efterrätt (varma hjortron med vaniljglass) samtidigt som yatzyt åkte fram

Pensionärs citaten duggade tätt:
"men nog skulle det vara gott med en kopp kaffe"
"får inte ni också halsbränna av hjortrona?"
"nämen, nu har grannarna bytt gardiner, det var på tiden"
"jag stoppar biffarna i en låda så kan vi äta det till middag någon dag, men nog börjar det bli fullt i frysen, vi måste verkligen ta och äta ur den nu"

Ja, pensionen känns ibland närmre för mig än vad den verkar för mina föräldrar. 
Så är det någon som känner för att bo på ett serviceboende ett tag, välkomna hit!
Det bjuds på helpension!
/Fanny

Kommentarer
Postat av: Linnea

haha jag kan trösta med att ensamboendet är lika. Vi har också börjat tänka på refrängen!

2009-04-24 @ 22:42:13
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Christina

För att ytterligare förstärka pensionärsvarningen så föreslår jag Melodikrysset, lördagar kl 10:00 i P4.

2009-04-25 @ 10:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0