tentaplugg

nu tentapluggas det för fullt, IGEN! vi har seriöst jämt tenta. Eller ok, var femte vecka.. Men vilket annat program har det??
Vi fick ett litet bakslag igår som visade sig vara bra för oss. Förra veckan hade vi en inlämninguppgift, igår lämnades den tillbaka och vårgrupp fick u! (japp, "plugghästarna" i klassen fick u, iofs inte så farligt, en extra uppgift på tentan blir det, inte så farligt)

Men detta U (underkänt för obevandrade i universitetstermer) gjorde att vi nu har tagit pluggandet på allra största allvar. Idag har vi ritat ett hundratal kurvor. Kollat intuitionen bakom ALLA, och formler har bokstavligen slagits in i huvudet. Nu har jag koll på att den aggregerade efterfrågan i förhållande till BNP skrivs som: AD(Y) = C0 +mpc x Tr + I + G + X - IM + [mpc(1 - t) - mpm] x Y

Japp, inte svårare än så.
Men jag måste erkänna, det ÄR kul. Fler borde prova på.

På torsdag efter tentan ska vi unna oss att grilla och spela kubb. Det blir nice. Vi får väl bara se vilka som kan tänkas deltaga. Många har planer (särskilt för min del) men det återstår väl att se..

/Fanny

Kommentarer
Postat av: Elin S

Jag har det också........ :P ha så skoj i solen och slå in ner någon med kubbpinnarna Fanny!

2009-04-29 @ 08:28:40
URL: http://sandstromelinsandstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

DEt där låter helt insane och är verkligen greeeekiska!

Tack för gratulationen, hoppas du hade en bra valborgs :)

2009-05-01 @ 03:06:28
URL: http://linnealindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0