Sitter man kvar på skolan blir man per automatik effektiv (?)

Då påsklov för nationalekonomistuderande närmar sig med stormteg (10 dagars ledighet är inte vanligt på universitetet har jag hört) så hade vi tänkt att vara efffektiva och fila  rejält på vår inlämningsuppgift efter föresläsningen idag. Eftersom vi denna gång får välja grupper helt själva så har vi "gjort oss av med alla sjunkande skepp" och bildat en grupp vi faktiskt själva vill vara med i. Men då en av tre var borta och jobbade så tänkte jag och Ulrika att vi kunde lösa allt själva. Det hela började bra, vi gjorde lite och lyckades förstå ekonomisk tillväxt på lång sikt. 

Efter en timme var vi välförtjänta av en fikapaus. (Då var klockan kanske halv tre..) Så vi köpte fika och skulle bara prata lite om annat i säg en halvtimme. 

Men som det ofta blir så såg vi istället hur människor började droppa av från cafét och mellan skrattattackerna så bläddrade vi lite förstrött i våra papper (ok, vi la ihop dem mer och mer för att slippa se det) så helt plötsligt efter skvaller och mer och mindre pinsamma historier berättades var klockan sju och vi kunde gå hem igen.

Det var det, jag är hemma i kollektivet. Ensam. Petra jobbar och Josefin är på kalas. Lite skönt, men ganska så tråkigt. 

Imorgon åker jag till Halmstad och Elin, det blir kul! Förhoppningsvis är det även lite mer vår där än det är i umeå. Men idag har solen skinit! Ett plus!

/Fanny



Kommentarer
Postat av: Anonym

Längtar redan tills du kommer!!! Har vårstädat så att det ska vara fint här! Är alldeles stolt över allt jag har gjort idag!! Nu måste jag bara komma ihåg systemet, du vet alltid redo.. :P

2009-04-07 @ 22:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0