Rent hus

har vi sett på lite grann den här våren, så i sann anda inspirerad av dessa tv-damer så har jag idag satt igång med ett projekt som jag hoppas jag hinner klart med innan måndag när skolan måste besökas igen. Då både Josefin och Petra pkte iväg vid åtta imorse var det svårt att få sova ut. Så jag gick istället upp, såg lite oprah och sen satte jag igång. Än så länge är det bara toaletten (min) som fått sig en rejäl städning, men mer ska det bli. På tal om toaletten, den som känner för det kan numera slicka golv, väggar, ja allt som man skulle kunna känna för. Det har blivit rengöring deluxe! Avloppet är rensat, likaså vattenlåset till tvättstället. Allt skiner och det luktar got (nåväl det dröjer sig kvar en svag avloppslukt men det försvinner nog snart. 

Nästa projekt blir mitt rum. Funderar på att gå till ICA för att inhandla dopsäckar, för här sa rensas! Jag har mer saker än vad jag någonsin hinner titta på. Än mindre använda. Jajjamen; nu ska här bli fint, och nästa gång ska jag inte vänta lika länge med att rensa. 

Det luktar vuxenpoäng lång väg här på Ålidhem. Vårstädning. Balkongen är fixad och klar. Vi ägnade onsdagen att åka runt på rusta, plantagen och andra trevliga affärer. Vi har köpt ett nytt skoställ. Frysen är till bredden fylld med mat. Och gårdagens samtal med Ulrika så diskuterade vi vad  vill ha för gardiner i vår (panelgardiner känns ju sååå trist)Och ja just det; jag har även städat garderoben i veckan. Ut med vinterkläderna och vårkläderna har fått ta plats!

Nä nu har pausen blivit alldeles för lång!
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0