Påsklov

Få förunnat har jag hört, att ha tio dagar ledigt i sträck när man pluggar. Men vår lärare är schysst och fixade scemhat så vi fick det. Grymt skönt! Så när jag igår kom hem från halmstad så kunde jag med gott samvete sitta på balkongen, dricka kaffe, läsa och njuta av solen. Samma sak ska jag göra idag. Men idag har jag unnat mig sovmorgon. Och så fick jag framdukad frukost. Inte illa. Och brämhults-juice. Ja, det är skönt att var student. Det rekommenderar jag fler att bli. Har insett någonstans att jag kanske inte alls bara vill plugga tre år som min utbildning är. Det lär nog bli fler. 5 år. Minst.

Nu har jag även tagit tag i mig själv och gjort en anmälan på studera.nu Så i sommar blir det en kurs kallad "religion, fundemantalism och våld". Och till hösten hoppas jag att jag ska klara av att läsa 150 % då jag hittat en kurs på distans kallad: "det moderna afrika", klarar jag dessa två kurser har jag 30 hp, att tillgodoräkna mig och kan kanske ta ettstudieuppehåll på en termin utan att komma efter. Och vad skulle jag göra då? Jag om älskar att plugga? Jo, jag skule åka till afrika så klart! Kanske etiopien, kanske någon annan stans, det måste jag fundera på.

Nu; ut i solen!
/Fanny

Kommentarer
Postat av: Elin Ris

Funky fresh! Vilken pärla du är, Det moderna Afrika låter ju perfekt, så till den grad att jag också söker den! Känns som en mer seriös satsning än somaliska som jag också har sökt, haha. Vi hörs!

2009-04-15 @ 14:12:48
Postat av: Sophie

Hej! Av en slump googlade jag på Det moderna Afrika och din blogg kom upp. Jag har också sökt kursen nu till hösten och hoppas att jag pallar läsa 150% som du, har du nån aning om hur kursen är, förutom det som går att läsa på kursplanen ? :) /Sophie

2009-08-07 @ 20:58:55
URL: http://sophieupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0