Mind the gap

Lördag: Promenad i solen, jacka är allt för varmt så den tas av och byxorna rullas upp. Grekisk lunch på uteservering, 16 grader i skuggan, vindstilla så i solen värmer det härligt. Kinderna färgas röda. Spårvagn ut till Djurgården, kaffe och muffins i solen. Promenad bland björnar, renar, järvar och andra djur på skansen.

Måndag: Vaknar och tittar ut; full snöstorm. Minusgrader. Föreläsning. Rester till lunch. Tofflor är på men fryser ändå. Inga tecken på vår. Obesvarade sms. Nervositet

Trots denna deprimerande insikt så är jag glad att vara hemma i umeå igen. Det är jätteskönt att vara hemma. Jag sover bra och jag trivs i skolan. Att vi idag tog mod till oss att byta grupp till vår rapport, till en vi faktiskt vill jobba i. Det här kommer bli fint.

Snart väntar IKSU, men först ska jag skratta lite mer åt Gapminders Hans Rosling. Trots att jag har föraktat det förr kan jag erkänna att jag har fått sån där "akademiker humor", tycker saker är roligt som kanske inte alla andra tycker. Delar med mig av ett klipp, om någon skulle vara intresserad (vet i alla falla att mamma kommer tycka det är bra..)


"With the drama and urgency of a sportscaster, statistics guru Hans Rosling uses an amazing new presentation tool, Gapminder, to debunk several myths about world development. "



Och det här mina vänner är så jag pluggar. Tänk att få kolla på youtube klipp och att det är just det som kommer på tentan!
/Fanny

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!

Detta förväntas jag tydligen tycka vara bra, men jag hänger inte riktigt med. Det jag tycker är mest intressant är att du använder uttrycket "mind the gap" utan att ja varit i London.

2009-04-06 @ 18:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0