Lyrikanalys

Som jag kanske har beklagat mig över innan, (tror jag) så ska jag skriva en lyrikanalys som hemtenta. Dock är den bara på två sidor och det enda jag behöver tänka till på är att räkna ut takten, versfötter och jamber. Vilket tar fem minuter. MEN, mitt stora problem är att hitta en bra dikt att analysera. Så, jag gick till bibblan och låna en diktsamling.
Och i den läser jag:

"Den vägen vill jag inte gå.
Här hade jag en ungdomsvän.
Här slogs en dörr en gång igen
för sista gången mellan två,
som borde ha varit vänner än."
 - Bo Bergman

GAAH! Hur fin var inte denna dikt samtidigt så heeemsk! Jag börja böla och Fanny sitter och fnissar åt mig.
Denna dikt ska jag analysera samman och sönder, vända och vrida på varenda ord, morfem, fonemer, jamber och fan och hans moster tills mina tårar är slut!
:(

/P

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Aaaawww!!!

2009-04-24 @ 15:52:12
URL: http://cajsabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0