Lördag

Klockan är nu tolv, men jag har redan hunnit med en hel del. Vaknade av mig själv vid åtta, åt frukost och cyklade sedan iväg till iksu för ett pump-pass. Grymt skönt att träna på förmiddagen. När jag kom hem åt jag lunch på balkongen, resten av dagen tänkte jag ägna åt makroekonomi. Ikväll blir det kanske något annat. Vi får se.

MEN, varför jag egentligen kom på att jag skulle blogga var för att jag satt och surfade på aftonbladet när jag läste rubriken;

"Malaria dödar två barn - i minuten"
och det är bara i Afrika. Malaria är egentligen inte en sjukdom som  är så svår att bota, jag har många kompisar som haft malaria. Men de har fått vård!

Så en uppmaning; även om vi är studenter och inte har så mycket pengar. Vi kan göra NÅGONTING. Vi kan med små medel hjälpa till att förebygga att barn dör i malaria, att länder utarmas på sin befolkning till följd av HIV/aids. Tänk inte att det lilla jag gör spelar ingen roll. Allt spelar roll. Visst, en hundring är en droppe i havet till vad som behövs. Men det ÄR dropparna som GÖR havet. 

/F

Kommentarer
Postat av: Ida

Den allra sista komentaren var så träffande rätt!

Det kunde inte stämma bättre, om bara alla tänkte som du..

2009-05-07 @ 06:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0