kungliga hufvudstaden

Jajjamen, jag har lämnat mina kära kollektiv-kamrater hemma och spenderat hela veckan i vår huvudstad. Efter att ha sett bilder är jag ganska glad att jag inte var hemma när garderoberna rensades.. Jag hade nog kunnat få ett suranfall.

Här har vi iaf haft det grymt fint. Vi har besökt ställen som UD, Riksbanken, Konjunkturinstitutet och Statistiska centralbyrån. Några var bra, några var dåliga; men ett ställe var särskilt kul; Konjunkturinstitutet. Där skulle jag kunna jobba. 

Annars har vi bott hos Sandra och Lennart, mycket trevligt. Vi har sprungit på stan, ätit mycket mat och fikat en hel massa. Idag har vi gått i en hel dag. Och våra fötter dödar oss. Idag har vi även skådat på björnar och vargar på skansen. Jag fick en del hemska minnen från senaste skansenbesöket då en kaja landade på min axel i glasspausen (idag var det kajfritt)

Bland det finaste har varit det HELT FANTASTISKA vädret, Idag har det varit minst 15 grader i skuggan. Vi har gått i t-shirt hela dagen, kinderna hettar efter en dag ute. Och lunchen avnjöt vi på en grekisk restaurang, vitlöksbröd, tzatziki, färsbiffar och klyftpotatis. Allt ute i solen. Känns ju lagom kul att det i umeå snöar och ät minusgrader.

Men trots allt så blir det skönt att komma hem imorgon. Sju går pendeln och nio flyget.
Hoppas bara J och P har städat lägenehten nu=)
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0