Hrm

Sitter just nu och väntar på att bussen ska anlända utanför vårt fönster så jag får fara och jobba och bara göra bort passet! Höll på att somna på föreläsningen efter lunch så jag får se om jag somnar bakom disken på Pressis! Inte helt omöjligt..

Så, inför påsk har jag gjort iordning värsta överraskningen till brudarna! Josse håller på att sprängas av nyfikenhet! Hehe, FUNNYFUNNY säger jag då, som man brukar säga på andra sidan pölen. Detta kommer bli bra.

Det roliga med vårat kollektiv är nog att vi har våra platser i hushållet. Eller rättare sagt, de varierar! Ibland byter Josefin till sitt alterego Brittler, blir kopiöst pedant och springer runt och styr och ställer. Hon fick frågan om hon var "lagledare" när vi var i Etiopien av en kvinna som inte känner henne. Kändes skönt att det är inte bara vi som har den uppfattningen! MEN, detta gäller ju inte alltid, bara ibland.

Fanny är lite av den "hemliga diskaren", om man lämnar disk på kvällen i diskhon, så är det spårlöst borta på morgonen. Efter många klianden i huvudet så fortstod vi att det är "spökdiskaren" Fanny som har varit framme! Vi har försökt förklara för henne att hon inte behöver diska vår disk, blir hennes försvar att hon inte gillar att det är disk i diskhon. Så då diskar hon. Men, en dag så sa hon stopp: "JA, varför ska jag diska eran disk?" Precis, tänkte vi!

Vad min plats är i hushållet måste jag säga att det att dammsuga. Ingen av fröknarna Larsson verkar ha fått in "klämmet", det är PRO-träff när de dammsuger. De filosoferar och verka vara på en annan plats, en annan nivå, en annan värld. STOPP säger jag då och dammsuger istället, snabbt, koncist och högst närvarande!

Nu ska jag springa till bussen!!!!!
/P

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag förstår dig helt och fullt Petra. Du förstår nog också hur jag har haft det när de där två damerna har bott hemma. Städning har alltid slutat med att jag i ilskan har gjort allt själv.

2009-04-06 @ 18:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0