Vintern är här!

Äntligen har snön kommit! Jag har verkligen saknat snö och blev så lycklig när det snöade i lördags och att det deesutom ligger kvar två dygn senare gör ju inte saken sämre! Så härligt att kunna vara ute och gå i när det är snö. Hann igår med promenad både till stan, maxi och carlshem och hem igen. 

Men som med mycket annat så får ju inte vintern bara med sig positiva sidor. Imorse var jag lite sen (av naturliga orsaker, ska strax förklara) till vårt obligatoriska seminarium så istället för att gå bestämde jag mig för att ta fram min cykel. SJÄLVKLART hade växlarna frusit fast och jag hade senast jag använt cykeln cyklat på sjuan. Så det var bara att trampa på, uppförsbackarna var inte nådiga så jag var lätt andfådd när jag anlände till skolan (i tid, med 10 minuters marginal!) Varför är det alltid så? När växlarna fryser så har man alltid sjuan i?

Ja, varför jag var lite sen idag, var alltså att jag och P gick upp tidigt, gjorde frukost och sen stämde vi upp i den klassiska "Ja, må hon leva" och väckte J som fyller år. Grattis!

Ikväll nalkas det födelsedagskalas här hemma, J och P håller på med smörgåstårta för fullt medan jag pustar ut efter en hård dag i skolan. Vi hade en uppgift där vi skulle göra diagram i excel där vi skulle jämföra 20 länders BNP med andra olika data. Själva det var inte så svårt, men excel var ingen lek (jaja jag vet, inte så svårt men har man aldrig gjort punktdiagram förut så..)

Nu ska jag nog gå och hjälpa till innan de blir arga på mig.
/Fanny

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis Jossan!!!!!!!!!!!

2008-11-18 @ 13:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0