Städning och singstar

Gårdagens sittning blev, över all förväntan Alltså riktigt trevlig. Jag och U njöt för fullt över att få gå ut i fiskarbyxor, och att ha magväska att förvara sina saker i var klockrent på dansgolvet!

Middagen som serverades var äcklig (inte ofta mat är oätlig på sådana tillställningar men det här avr extremt). Förrätten var svamsoppa (ååh vad jag hade sett fram emot den) men den som hade tillagat den hade nog sluntit med pepparkvarnen för den smakade BARA peppar.. Sen kom huvudrätten, en liten (nu pratar vi minimal) potatisbit och en nästan lika liten köttbit som var så seg att den inte gick att tugga. Och ingen sås!! Kändes lite som Etiopien där man aldrig kan f sås till sin mat.. Efterrätten var iaf god, äppelpaj och vaniljsås kan ju inte bli äckligt..

Efter middagen fick vi stora möjligheter att testa dansmovesen. Jag övade mest på min bugg, hade riktigt roligt.

Innan kvällen var slut gick vi till Baloo för att få i oss lite mat, vid halv tre fick jag sova och det var längesedan det var så skönt

Idag:Lördag. Jag har varit sjukt trött hela dagen och i ärlighetens namn på ganska dåligt humör också. Så jag ahr mest vart på mitt rum, pluggat och slappat.. Under tiden har J och P städat hela lägenheten! Efter att jag fick lite dåligt samvete över att inte ha hjälpt till med städningen så lagade jag middag. Älgskav, pressad potatis och lingonsylt. Inte helt fel. Nu är de på väg ut och har ägnat kvällen till singstarsjungande. Jag sjöng några låtar innan jag återigen gömde mig på mitt rum. Nu ska jag snart snart få sova, bara ljudnivån blir lite lägre hemma i lägenheten.

Men ändå, en trevlig helg. Imorgon blir det sovmorgon, sen IKSU och lite plugg. Kanske en söndagsmiddag med kollektivet?
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0