Mina (ensamma) dagar

Sedan J och P åkte har jag ändå varit rätt så kreativ här hemma (har inte städat än men vi får se om det hinns med, skulle vara kul att städa innan de andra kommer hem!) Igår efter skolan så sov jag ett tag (inte så kreativt men välbehövligt) Sen pluggade jag och cyklade jag iväg till IKSU där jag träffade en annan J och gick på Stepmuskel, ett riktigt kul pass där det blandas både vanlig step med styrkedelar (lite bodypump inspirerade), riktigt kul! Resten av kvällen låg jag mest i soffan, såg på tv och spelade vetgirig.

Idag, lördag ringde vöckarklockan TIDIGT, 7.00 infann jag mig i tvättstugan för att få bort mitt enorma berg av smutstvätt. När tiderna i tvättstugan är få får man helt enkelt ta de som är lediga! Så vid tio hade jag hunnit tvätta sex maskiner, torkat alla kläder och vikt ihop dem. Då var det dags att cykla till IKSU igen för ännu ett stepmuskel pass. Idag med 60- och 70-tals musik. Tror att detta kommer bli en favorit. Men nu blir det vilodag imorgon. Träningsvärken är inte nådig,,

Nu har klockan blivit halv två och jag ska sätta igång med att plugga. Fast, jag har hunnit med att äta mat också. Även idag en egen favorit som jag är tveksam som skulle mottas med hurra-rop från J och P. Men gott blev det!

-------------------------------------------------
Spagetti med tomatsås 2 port.
3 morötter
1/2 lök
1/2 vitlök
2 champinjoner
1/2 paket med krossade tomater (Det som blev kvar från linssoppan..)
Kryddor (idag blev det salt, peppar, paprikakrydda och basilika)
ev. lite mjölk (jag tycker det kan bli för stark tomatsås så jag brukar milda ner det lite..)
2 port Spagetti

Börja med att skala och riva morötterna, hacka löken och pressa vitlöken. Fräs detta i en stekpanna i lite olivolja. Skär champinjonerna och stoppa ner dem i stekpannan. Krydda och låt steka ett tag. Häll sedan ner tomaterna och mjölken. Låt småkoka på svag värme medan pastan kokas.
Klart!

TIPS! Ät knäckebröd till så blir man mätt lääänge!

------------------------------------------------------

Nu: Plugg i åtminstone någon timme.

Och J; det är inte bara i Hortlax det är vitt. Tittade precis ut genom fönstret och det har ÄNTLIGEN börjat snöa!! Fast det är ju inte bara bra, det är nog snart dags att ta bort cykeln. När jag cyklade hem efter träningen idag var det riktigt halt, och precis när jag hunnit tänka det så låg jag på marken med cykeln över mig i en kurva..

/Fanny

Kommentarer
Postat av: Elin

Här har vi också nederbörd!! Men det är inte vitt :( Jag vet inte riktigt vad det kallas men det är blött och väldigt jobbigt och inte alls lika mysigt som det där vita....

2008-11-16 @ 11:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0