flitens lampa lyser på ålidhem

Torsdag kväll och här pågår aktiviteten för fullt. Vid fem begav vi oss till sjukhuset för middag tillsammans med farmor, med väninna. När maten var uppäten (porterstek till J.s stora glädje) så begav vi oss tillsammans med damerna för kaffe och fika. Mycket trevligt!!

Efter handling av mig och J på Maxi så har vi nu ägnat kvällen åt att hjälpa P med att rita tre av miljömålen till hennes redovisning imorgon. Ett smakprov på våra konstverk får ni här nedan. Nu ritar P en serie till det sista av hennes mål. J håller på att göra en ny skylt till vår kollektivdörr. 

Den nya texten lyder:
"Här bor Fanny, Josefin och Petra. PS: Vi har ingen tv, vi vill heller inte någon reklam idag, kanske imorgon"

Själva tycker vi att det är oerhört fyndigt och kul!


J koncentrerar sig för att göra en ny skylt till dörrenP ritar serierF:s miljömål; Myllrande våtmarkerJ:s miljömål; levande skogP:s miljömål; skyddande ozonskikt

Imorgon har jag bjudit hit min grupp till vårt grupparbete så då blir det fika och aktivt skrivande av en konstitution till vårt påhittade land. Faktiskt riktigt kul!

Nu är klockan alldeles för mycket, jag hade ju tänkt gå på bodybalance imorgonbitti, får se om jag orkar upp eller om det blir stepmuskel på eftermiddagen istället.

Godnatt!
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0