det vi tycker olika om

Det finns vissa saker vi i kollektivet inte håller med varandra om. En sådan sak är huruvida man löser sockmysteriet när man tvättar. För mig försvinner det alltid MINST två sockar varje gång jag tvättar. Inte ur samma par utan två sockar från två par. Detta har jag löst genom att helt enkelt para ihop de sockar som blev "över", för egentligen är det ju inget fel på dem och jag kommer mig inte för att köpa nya så ofta. Detta är enligt P en totalt förbjuden handling, så gör man inte! Men jag menar att det är ju ändå ingen som ser mina sockar förutom de här hemma. Jag har ju skor på mig hela dagarna i skolan. Fast, jag måste kanske erkänna att senaste hopmatchningen inte var så lyckad. För att göra det hela ännu värre kan jag avslöja att den bruna sockan är en knästrumpa så det känns lite konstigt att bara ha en av den sorten på sig.. Nåväl jag kommer nog fortsätta med min lösning, bara inte P stryper mig för det..


Dagens sockor.. (Måste också poängtera att det blöta på min blå socka inte är svett, de är blöta för att mina stövlar har bestämt sig för att läcka in vatten när det är snö ute..)

Åter till tentaplugg!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0