Titta, vi är i Afrika!

Vi vill gärna smälta in med den lokala befolkningen när vi åker till Etiopien, så vi har tänkt gå klädd som invånarna. 
Detta kommer att komma som en överraskning för våra resenärer så vi tänkte att vi börjar redan nu att vänja de vid tanken på hur detta kommer att se ut. 


Detta är en typisk klädsel som vi kommer gå runt i de kommande veckorna. En sak som är väldigt skönt är att vi inte behöver tänka så mycket på solkräm. Med det menar jag inte att vi inte ska ta med oss solkräm. För även om man har dessa kläder så kommer man att bränna sig. Man kan väl säga att kläderna har en solskyddsfaktor på ca 30. Så packa gärna med solkräm ändå. Vi kommer att bränna oss..


Nu när man jämför Petra och mig så kan man ju tycka att jag ser lite larvig ut. Men tänk själv, hur larviga kommer inte vi se ut i Etiopien om vi kommer klädda som P...?

Vill även passa på att välkomna våra nya läsare. Hoppas ni njuter och att fler kommer att ansluta inom kort!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vackra skapelser som kommer sitta som en smäck på min kropp! Jag bara undrar vilken storlek på den såkallade huvudskålen som är lämpligast att medbringa?

2008-12-11 @ 00:24:33
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0