Snart, snart..

.. åker vi till Etiopien, jag håller noga koll på dagarna (nu; bara 24 dagar kvar) Jag och J satt för någon vecka sedan och försökte vad vi kan fylla våra två veckor med. Känns mycket roligt. 
Till landet som luktar kaffe, urin och sopor
Till landet som jag älskar och hatar
Till landet som är helt fantastiskt, och samtidigt så fruktansvärt.

Här kommer lite bilder för inspiration och för att visa vad vi faktiskt är på väg till:


Min vän, skoputsaren, jobbar på förmiddagen, skola på eftermiddagen. Nu kanske 15 år


Förskolan, jobbar hårt på bildlektionen


Allra yngsta barnen i skolan, 3-4 år. Första veckorna grät de så fort de såg mig (hmm undrar om det berodde på mitt skräckinjagande yttre eller min oerhört vita hud?) men det förbyttes snabbt till många kramar och pussar


Söndagsskola


Jag i mina nygjorda flätor tillsammans med god vän


Skomakaren alldeles utanför gästhuset. För en tjuga får man skorna lagade, vad än problemet är


Oerhört roliga skyltar. Här är en favorit. Y-me (alltså, Why Me?) Butik som säljer brudklänningar?


Addis egna lokaltrafik. Stoppa en minibuss, betala en krona och ropa stopp när du vill av


ALLT på taket


I de stora bussarna blir det fullt. Man ser ofta en arm sticka ut genom de stängda dörrarna. Eftersom ficktjuvar frodas i dessa bussar brukar jag undvika denna typ av kommunikation


Min favorit soft-försäljerska (soft = näsdukar) så fort hon ser en möter hon en springande med en hård kram

Det var det för idag. Blir kul när kollektivet får gemensamma bilder att dela från resan.
Nu ska en av de två som sitter i soffan med datorn i knät sluta med det. Istället; TV och bara njuta. Imorrn är jag ledig (heelt ledig, inget plugg) så nu kan jag göra det med gott samvete. 

Ha en fin kväll!
/Fanny




Kommentarer
Postat av: Elin

Tro inte att du får ge dig iväg utan att ha träffat mig!!!!!!!

2008-12-04 @ 21:07:49
Postat av: Ida

Bra med lite Etiopieninspiration :) Ha en trevlig helg damer!

2008-12-04 @ 21:46:27
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0