natten går tunga fjät..

Efter att för någon vecka sedan bestämt att vi skulle lussa på luciamorgonen ångrade nog fler än jag det när väckarklockan ringde vid sju imorse. Men sagt är sagt och vi bestämde oss för att ändå ge oss iväg (det spöregnade dessutom ute!! inte mycket luciastämning där inte) Så vi kokade glögg, packade pepparkakor och lussebullar och gick för att väcka M. Efter ett kort stopp där så begav vi oss till I, efter många plingningar på dörren öppnade hon och vi sjöng det finaste vi kunde innan vi fikade. Därefter fick luciatåget en till medlem då vi begav oss till M för nästa stopp där bjöds det också på skönsång och fika. Efter denna kraftansträngning var det bara att gå och sova några timmar. Nu har vi handlat våra julklappar klart och lugnet infinner sig än en gång på ålidhem.

Kan dela med mig av lite bilder som jag helt utan tillåtelse har tagit från I:s blogg.


Istället för vita klänningar var temat för oss rött, och ljus tog vi de vi hade. Jag och J hade blå, medan K tog ett blockljus


Första fikastoppet


och så blev vi fem..


fika igen..

Ha en skön lucia!
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0