Fix och julförberedelser

Nu börjar det så smått vara dags för oss att lämna umeå för julen, så idag har jag lite av en fixardag (ok, jag har fixartimme..) När jag kom hem från skolan, kall, blöt och trött så var jag bara tvungen att vila lite.. (det spöregnar (!) i umeå, sådär en vecka innan julafton så jag hoppas på att det är mer snö hemma)

Men efter min korta vilostund så bestämde jag mig för att baka som jag lovat mamma. När jag ändå höll på med det så fortsatte jag att plocka och städa kök, vardagsrum och hall.. Nu är det bara mitt rum och min toa kvar. De ppgifterna blir lite tyngre.. (Läs: sjukt jobbigt. Ser ut som att ingen har städat på många veckor, vilket ingen har heller..)



Förutom att jag numera ser ut som kvinnan på bilden så kommer jag och Josefin ideligen på att vi mer och mer börjar likna mamma och pappa (fast, det är ju inget dåligt, egentligen..) Häromkvällen satt vi oss framför tv:n, såg på TV och drack te med ost och kex till. Sen igårkväll (och troligen även idag) blir middagen; fil! 

För er invigda är båda dessa fenomen vanligt förekommande hemma hos oss. Så är det. Vi fortsätter.

Kommentarer
Postat av: I

Fil är världens bästa uppfinning!

2008-12-17 @ 20:12:57
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har uppfattat din kvinnoroll perfekt fanny. sitta på skurhinken med en hukla på skoll`n:P

2008-12-17 @ 22:24:09
Postat av: Anonym

Hej!

Som jag har sagt: Ju äldre man blir desto mer lik sin mamma!

Kör försiktigt hem.

2008-12-18 @ 21:07:07
Postat av: Ida

Hohoo nu kan J aldrig mer klaga på min dåligt uppdaterade blogg!

2008-12-19 @ 00:25:42
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0