bara regn hos mig..

Kan det ge sig någon gång?! det är idag mindre än en vecka kvar till julafton, och det är plusgrader och regnar.. Under mina 11 månader i etiopien har jag alltid sagt att jag saknar sverige och vinter. Nu är det konstaterat, jag saknade sverige, men vintern saknade jag inte. Vinter är inte kul längre, sommar är bättre. Punkt.


Jajjamen, jag har tänkt mycket på Zanzibar de senaste dagarna. En dag ska jag åka dit igen.

Nåväl, det är egentligen inte så dåligt här heller, jag har varit ledig idag, så nu är mitt rum städat och jag är utvilad. Middagen bjöd på köttfärssås och spagetti. Gott gott. Imorgon är sista föreläsningen innan jul (och för mig, innan tentan..) Sen får vi se vad kvällen bjuder på innan vi på lördag tar bilen och åker hem till mamma och pappa. Blir skönt.

Nu är klockan för mycket för mig, ska jag orka upp till tio imorgon måste jag gå och lägga mig. Det är helt sjukt vad jag sover. På hela terminen har jag börjat åtta en dag, annars börjar jag alltid tio, konstigt vad bortskämd man blir. På somrarna brukar jag börja halv åtta och då åker jag från piteå kvart över sex. Hur orkar jag?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0